16/2/12

Social Shopping
Η παρούσα ανάρτηση αποτελεί την τελική ανάρτηση πάνω στην θεματική του Social Shopping που είχαμε επιλέξει οι ομάδες Quartetto Creativo & Ηρακλής. Στην ανάρτηση αυτή λοιπόν παρουσιάζεται η κεντρική ιδέα της θεματικής μας μαζί με κάποια παραδείγματα, οι πηγές απ’ όπου αντλήσαμε πληροφορίες για το ερωτηματολόγιο καθώς και το ίδιο το ερωτηματολόγιο. Επίσης έχουμε ετοιμάσει και μία συνολική παρουσίαση της δουλειάς μας που μπορείτε να δείτε στο link: http://www.slideshare.net/IreneZissimatou/project-social-shopping

Description: λήρης  στοίχισηΑ) Βασική Ιδέα και παραδείγματa

Για πολύ καιρό υπήρχε γενικότερα η εντύπωση πως το online shopping ποτέ δεν θα κατάφερνε να αντικαταστήσει πλήρως μία κλασική «βόλτα στα μαγαζιά», καθώς πολλοί ήταν αυτοί που θεωρούσαν πως τα κλικ σε καταλόγους δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τη χαρά ενός περιπάτου σε ένα εμπορικό κέντρο ή μία πολυσύχναστη οδό με καταστήματα.

Ωστόσο, ένα φαινόμενο φαίνεται ικανό να το αλλάξει αυτό: πρόκειται για το social shopping, που φιλοδοξεί να φέρει το «social» (κοινωνικό) στοιχείο στις online αγορές, απειλώντας τα συμβατικά καταστήματα.

Το social shopping περιλαμβάνει μία ευρεία κλίμακα ιδεών, από τις αγορές μέσω κοινωνικών δικτύων, μέχρι την χρήση ειδικών μηχανών αναζήτησης που εξετάζουν τις προτάσεις φίλων σε ιστοσελίδες για αγορές και προσφορές, όπως το Groupon.


Το Groupon έχει ένα από τα πιο απλά και συνάμα αποτελεσματικά επιχειρηματικά μοντέλα: οι χρήστες δηλώνουν συμμετοχή σε «προτάσεις» προσφορών και όταν συγκεντρωθεί ένας αριθμός χρηστών η προσφορά «ενεργοποιείται» (π.χ στην περίπτωση ενός εστιατορίου, εάν μαζευτούν πενήντα άτομα που «δηλώσουν συμμετοχή» σε προσφορά για 40% έκπτωση, τότε αυτοί οι πενήντα θα έχουν έκπτωση 40% στις επισκέψεις τους στο εστιατόριο). Το Groupon αξιοποιεί τη δύναμη του πλήθους για να κερδίσει πελάτες, οι οποίοι εκμεταλλεύονται τις προσφορές.

«Υπάρχουν πολλές θεωρίες σχετικά με τον κοινωνικό χαρακτήρα του Groupon. Στην αρχή πολλές προσφορές έγιναν γνωστές μέσω κοινωνικών δικτύων, αλλά τώρα γίνεται κυρίως μέσω ημερησίου e-mail» είπε η αναλύτρια της Forrester, Σουχαρίτα Μουλπούρου.


Παράλληλα
, αυτή τη στιγμή, το Facebook προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το social shopping, αξιοποιώντας την τεράστια απήχησή του στο διαδικτυακό κοινό.


Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της εταιρείας θεωρείται η Asos, που έχει τοποθετήσει την πλήρη κατάλογό της στο site και έχει 800.000 μέλη στη fan page της.



Επίσης, η Amazon χρησιμοποιεί το κοινωνικό δίκτυο για να κάνει προτάσεις βάσει των "like" και των "favourites" από τα προφίλ των χρηστών.

Β) Πηγές


- http://www.marketingcharts.com/direct/men-more-frequent-social-shoppers- 19830/performics-social-shopping-stagesjpg/

- - http://www.gugoo.gr/2011/11/25/shopcade-xekinaei-to-social-shopping/

- http://www.bazaarvoice.com/resources/stats

Αναλυτικότερα, ο πρώτος ιστότοπος αφορά στο «προφίλ» των αγοραστών μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα (social shoppers). Συγκεκριμένα, οι ερωτήσεις τις έρευνας αυτής αφορούν στο πότε οι χρήστες δικτύων social shopping επισκέπτονται τις ιστοσελίδες αυτές.

Από την άλλη, το δεύτερο link αφορά μια εφαρμογή για το social shopping, μέσω facebook, το Shopcades, όπου η χρήστες της εφαρμογους﷽﷽﷽﷽﷽﷽α ποιοουν δυνατόρφγής αυτής έχουν την δυνατότητα να μοιράζονται με τους φίλους τους στο facebook προϊόντα που έχουν αγοράσει, να δουν , μέσω σχολίων και κριτικών και ποια προϊόντα αποτελούν κορυφαία επιλογή των φίλων τους αλλά και των υπολοίπων χρηστών.

Τέλος, το τρίτο site παρουσιάζει εκτενέστερα το πως χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες social shopping στο εξωτερικό. Σημαντικά ευρήματα της έρευνας αποτελούν τα εξής: τα άτομα, προτού πραγματοποιήσουν κάποια αγορά, διεξάγουν μία δική τους έρευνα που βασίζεται σε σχόλια και κριτικές που έχουν γίνει στο προϊόν του ενδιαφέροντος τους από άλλους χρήστες. Η έρευνα μάλιστα δείχνει ότι η εμπιστοσύνη του κοινού στα σχόλια και τις κριτικές αυτές είναι πολύ μεγάλη. Παράλληλα, πολλές είναι οι εταιρίες που θεωρούν τα σχόλια αυτά ένα πολύ σημαντικό feedback.ό﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽οτελειτι

Διαβάζοντας τους παραπάνω ιστότοπους, γεννήθηκε το ερώτημα σχετικά με το τι μπορεί να συμβαίνει πράγματι στην Ελλάδα.

Έτσι, μελετώντας την κατάσταση σχετικά με τo social shopping στην Αμερική και στην Μ. Βρετανία, διενεργήσαμε έρευνα σχετικά με τις Ελληνικές συνήθειες όσον αφορά την διαδικτυακή – κοινωνική μορφή αγορών.

Τόσο μέσα από τις πληροφορίες που αντλήσαμε από τις ερωτήσεις σε δείγμα κοινού, όσο και από τις πληροφορίες των παραπάνω ιστοσελίδων που – θεωρητικά- είναι οι επερχόμενες αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες, διαμορφώσαμε το παρακάτω ερωτηματολόγιο.


Γ) Ερωτηματολόγιο


Το social shopping αποτελεί ένα νέο trend του διαδικτύου που τείνει να αλλάξει τα μέχρι τώρα δεδομένα για το on-line shopping. Πιο συγκεκριμένα, με εφαρμογές social shopping ο εν δυνάμει αγοραστής μπορεί να διαβάσει τα σχόλια και τις κριτικές άλλων χρηστών πάνω σε ένα προϊόν που τον ενδιαφέρει, να μοιραστεί τις αγορές του με τους φίλους του στα κοινωνικά δίκτυα καθώς και να τους παρέχει προτάσεις αγορών. Επίσης, μπορεί και ο ίδιος ο αγοραστής να αφήσει κάποιο σχsocial shopping siteι τα μέχρι τόλιο χωρίς κάποια οικονομική επιβάρυνση.


1. Ποιά site social shopping γνωρίζετε?

a. www.amazon.com

b. www.e-bay.com

c. www.ricardo.com

d. www.assos.com

e. www.skroutz.gr


2. Κατά πόσον εμπιστεύεστε τις αγορές μέσω internet?

a. πολύ

b. λίγο

c. καθόλου


3. Ποιά η στάση σας απέναντι στο social shopping;

a. απλά σερφάρω

b. κάνω comments αλλά δεν αγοράζω

c. αγοράζω και κάνω comments

d. μόνο αγοράζω

e. μόνο διαβάζω τα comments και πάω στο κατάστημα


4. Γιατί επιλέγω να πραγματοποιώ αγορές μέσω social shopping;

a. για εξοικονόμηση χρόνου

b. για εξοικονόμηση χρημάτων

c. για πρόσβαση σε προϊόντα ξένων αγορών

d. λόγω εμπιστοσύνης στα comments του κοινού

e. για να μοιραστώ την εμπειρία των αγορών με φίλους


5. Από τι επηρεάζονται οι αγορές σας μέσω internet?


a. από τη φήμη του site

b. από τα comments που διαβάζω

c. από παρότρυνση φίλων

d. τίποτα από τα παραπάνω, επιλέγω τυχαία


6. Πώς πραγματοποιείτε τις αγορές σας μέσω internet;

a. με πιστωτική

b. με χρεωστική

c. με αντικαταβολή

d. με προπληρωμένη κάρτα

e. με παραλαβή από το κατάστημα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου